Contents
מה זה לינקדאין?
אז מה זה לינקדאין? לינקדאין, הוא אתר מקצועי המונה כיום 766 מיליון משתמשים ברחבי העולם! מפורסמות בו 14 מיליון משרות ו 55 מיליון חברות מחזיקות בו עמוד… בעזרת המספרים האלה תוכלו להבין את סדר הגודל של הפוטנציאל הטמון בשימוש מקצועי ונכון באתר וכיצד אתם יכולים לנצל אותו לטובתכם- במידה ואתם מעוניינים לחפש בעזרתו עבודה או שאתם מעוניינים לבנות פרופיל מקצועי שיעזור לכם לחפש עבודה באופן פסיבי.
בתור התחלה, רוב הפיצ’רים בלינקאדין הם לגמרי בחינם. כמובן שיש כמה אפשרויות בתשלום, אך עדיין אפשר להשתמש בלינקאדין גם בלעדיהן אבל הערך של לינקדאין הוא הרבה יותר גדול מזה. לינקדאין יכולה לסייע לכם להקים מותג משלכם, להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ולהתבלט מעל אחרים. אפילו יותר טוב מזה היא שלינקדאין כל הזמן מוסיפים לרפרטואר התכונות שלהם ומגדילים את השימושיות שלהם עבור המשתמשים.
קל מאוד להשתמש בלינקדאין במידה ואתם יודעים מה עושים איתו ואיך אפשר להשתמש בו ולתעל אותו לטובתכם! אז בואו נדבר באופן ספציפי יותר על התכונות והאסטרטגיות שחשוב מאוד שיהיו לכם בכל מה שקשור למיתוג האישי שלכם ברשת החברתית.
כוחה של תמונת הפרופיל
חובה בהחלט שתהיה לכם תמונת פרופיל עדכנית ואיכותית בלינקדאין. אל תהיו “אנשים אפורים” ששומרים על תמונת ברירת המחדל. שימו לב שתמונת הפרופיל שלכם מראה את כל הפנים שלכם, לא מטושטשת או על הצד. רק מקדימה. אומרים שהעיניים הם החלון לנפש אז ודאו שרואים את העיניים שלכם.
אם אין לכם תמונה טובה כדי להשתמש בה, דאגו להצטלם. אפילו באופן מקצועי. צילום מקצועי בשביל זה יכול מאוד להשתלם לכם בהמשך משום שתמונת הפרופיל שלכם היא הדבר הראשון שרואים ואתם רוצים להשאיר רושם טוב. (כדאי לדעת שתמונות מקצועיות זוכות לפי 14 יותר צפיות)
שימוש באודות
אז תמונת הפרופיל שלכם עשויה להיות הדבר הראשון שאנשים רואים, אבל ה”אודות” הוא מה שאנשים קוראים הכי הרבה. אז בקטע ההיכרות- נסו להיצמד לשניים או שלושה משפטים משום שאתם רוצים שזו תהיה דרך מהירה לאנשים כדי לדעת מי אתם. חשוב שתנסו להיות כמה שיותר ספציפיים ומדויקים לגבי מה שאתם עושים ולמי אתם עוזרים. ב3-4 נקודות המדגישות את הישגיכם נסו שהן תהיינה כמה שיותר בולטות.
זכרו- המטרה של הלינקדאין לרוב המשתמשים היא לשם יצירת אפשרויות רבות יותר לחיפוש או מציאת עבודה, גם באופן אקטיבי וגם באופן פסיבי- כלומר מגייסים שנתקלים בפרופיל יכולים לקרוא יותר עליכם ולהציע לכם הצעות עבודה שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם. אבל במידה ואתם לא מתכוונים להיכנס ללינקדאין על בסיס שבועי, דאגו לציין את פרטי הקשר שלכם שם. אם אתם מוסיפים מספר טלפון, רק החברים שלכם בלינקדאין יכולים ליצור אתכם קשר ולכן אין מה לחשוש. ומעבר לזה, אם אנשים שמכירים אתכם ומחוברים אליכם לא יכולים למצוא את מספר הטלפון שלכם בקלות ולהתקשר אליכם על מנת להציע לכם הצעת עבודה שיכולה להתאים לכם, למה אתם בכלל בלינקדאין?
המלצות מקצועיות
הלינקדאין מאפשר למשתמשים אחרים להמליץ על משתמשים אחרים שנמצאים באנשי הקשר שלהם. תחשבו על זה ככה- לא הייתם קונים מוצר כלשהו בלי שיש עליו המלצות ברשת, אז למה שתעבדו עם מישהו שאין עליו המלצות? זה אולי יכול להרגיש קצת מביך לבקש המלצה בלינקדאין, אבל אם אתם עובדים עם לקוחות והם נותנים לכם מחמאה, פשוט שאלו אותם אם לא אכפת להם להקליד את זה ממש תוך כמה שניות בפרופיל הלינקדאין שלכם.
דרך אפשרית נוספת לקבל המלצות היא לכתוב אותן לאחרים, זכרו שהגלגל תמיד מסתובב. ככה שאם תקדישו שעה באחד מהערבים כדי לכתוב המלצות לקולגות שלכם, תופתעו לגלות שחלקם אם לא רובם ישקיעו גם הם כמה דקות כדי לרשום לכם מספר מילים טובות ולרשום המלצות גם לגביהם.
טיפ חשוב נוסף למחפשי העבודה ביניכם, במידה ואתם מחפשים עבודה באופן אקטיבי ולא דיסקרטי, אתם יכולים להפעיל פיצ’ר בלינקאדין אשר מציין כי אתם זמינים להצעות עבודה. אפשרות זאת מאפשרת למגייסים ולקהילה בלינקאדין לדעת כי אתם מחפשים משרה חדשה.
במידה ואתם רוצים להבליט את הנוכחות שלכם בלינקדאין, יש כמה דרכים לעשות זאת. פרסמו תוכן מקורי שלכם שקשור לתחום המקצועי שלכם, שתפו פוסטים ונסו לשלב בשיתוף תובנות שלכם ונסו לכתוב מאמרים אשר משלבים את הידע המקצועי שלכם.
מה לכתוב בפרופיל לינקדאין שלכם?
חשוב מאוד לציין קורסים, התנדבויות ומיומנויות שלאו דווקא קשורות למקום העבודה. זכרו, בשונה מקובץ קורות החיים שצריך להיות מדויק ואסטרטגי לטובת חיפוש משרות- דווקא בפרופיל הלינקדאין שלכם אתם יכולים להרשות לעצמכם להגדיל את החשיפה שלכם ולציין תחביבים וכישורים שהם לאו דווקא קשורים לתחום המקצועי שלכם.
אני יודעת שזה יכול להיות קצת מביך לתאר את עצמכם, אבל בלינקאדין שלכם הגיע הזמן לשים את הזרקור עליכם. דברו וציינו הישגים ספציפיים ותכללו מספרים במידת האפשר ונסו להתרחק מז’רגון מקצועי שעלול לבלבל, במקום זאת נסו להפוך אותו לפשוט וברור לכל מי שיקרא את התיאור שלכם ויצליח להבין עד כמה אתם בעלי ערך עבורו.
אני מקווה שזה לא יתפוס אתכם בהפתעה, אבל רוב המגייסים והמגייסות שמשתמשים בלינקדאין לא מחפשים באופן ידני את הפרופילים שהם מתעניינים בהם אלא בעצם משתמשים במילות חיפוש אשר מעלות את הפרופילים הרלוונטיים עבורם. מה זה אומר מבחינתכם? זה אומר שאתם צריכים לבצע אופטימיזציה עבור מנועי חיפוש- כלומר, בכמה צעדים פשוטים אתם יכולים לייעל את הפרופיל שלכם ולגרום לכך שהוא יגיע לכמה שיותר משתמשים, שחלקם גם יהיו מגייסים או מגייסות שיוכלו לפנות אליכם עם הצעות עבודה אטרקטיביות שלא היו מגיעות אליכם בשום דרך אחרת.
אז הכול מסתכם במילים שאתם בוחרים לעצמכם. שאלו את עצמכם, באילו מילים לקוחות או מעסיקים פוטנציאליים ישתמשו כדי למצוא אתכם? זה יכול להיות פשוט כמו “רואה חשבון מנוסה” או “רואה חשבון מנוסה באזור המרכז”.
לא משנה מהן מילות המפתח שתבחרו להשתמש בהן, כללו אותן בכותרת, כותרת התפקיד, הסיכום ותיאור התפקיד שלכם. אלו הם בעצם האזורים שמנוע החיפוש בלינקדאין יפתח בהם כדי לדרג אתכם בתוצאות החיפוש.
הדגישו את המיומנויות שלכם!
לינקדאין מאפשרת לכם לרשום עד 50 מיומנויות בפרופיל שלכם, זה אולי נראה הרבה אבל כשאתם מתחילים את הרשימה תראו כמה מהר זה מתמלא ולכן חשוב שתבחרו במיומנויות שהכי רלוונטיות עבורכם ועבור עצמכם כמותג. תכללו מיומנויות כלליות כמו “כתיבה” או “ייעוץ” אבל גם מותאמות יותר כמו “פיתוח שבבים” או “ויזואליזציה ואינטגרציה”.
תכללו מדיה בפרופיל שלכם!
לינקדאין מאפשרת לכם להעלות מסמכים, תמונות, קישורים, מצגות ואפילו קבצי וידאו. הוספת דוגמאות אלה יכולה להעלות את הפרופיל שלכם לשלב הבא ומדובר בדרך נהדרת למשוך תשומת לב של לקוחות או מעסיקים פוטנציאליים.
תכתבו מאמרים מקצועיים
אחת התכונות המבדילות את לינקאדין מרשתות חברתיות אחרות היא היכולת לכתוב ולפרסם מאמרים ישירות על הפלטפורמה, אפשרות זו בעצם מעניקה את המרחב להפגין את הידע והמומחיות המקצועיות שלכם. תוכן מקצועי כזה יכול להיות מדריכי “כיצד” ו”איך” או אפילו מגמות שאתם מזהים בענף שלכם. הלינקדאין יכול להעניק לכם קרקע פוריה להיות יצירתיים אז השתמשו בפלטפורמה בהתאם ובתבונה.
גם אם כבר יש לכם בלוג משלכם, לפרסום בלינקדאין יש יתרונות ספציפיים. לדוגמא, כל אנשי הקשר יקבלו התראה בכל פעם שתפרסמו התראה ברשת. כמו כן, אתם יכולים לבחור להציג את המאמרים שתכתבו בפרופיל שלכם.
השתתפו בקבוצות
השתתפות בקבוצות לינקדאין הן משאב רב עוצמה, במיוחד כאשר אתם מפתחים את המיתוג האישי שלכם. הקבוצה בעצם תאפשר לכם להיפגש ולהתערבב עם אנשים מקצוע אחרים בענף אלה, דברים שיכולים להוביל לקשרים חזקים ואף לביסוס יחסי עבודה בהמשך.
תוסיפו כמה שיותר אנשים לפרופיל שלכם
חלק גדול מהלינקדאין הוא יצירת קשרים- ככל שיותר, יותר טוב. אז אל תתביישו לאשר את כל הבקשות הנכנסות, בין אם אתם מכירים את האדם ובין אם לאו דווקא. ככל שיהיו לכם יותר קשרים, כך לינקאדין ידרגו אתכם גבוה יותר וכך הפרופיל שלכם יופיע יותר פעמים בפני אחרים.
סיכום
לסיכום, רשת הלינקדאין היא אחת הרשתות החשובות ביותר למיתוג האישי שלכם.
אם אתם מתחילים למתג את עצמכם או אם אתם דואגים לעצמכם לעתיד וחושבים שתרצו להשתמש בפרופיל כדי לחפש משרה חדשה בהמשך- אני ממליצה לכם להקדיש תשומת לב מיוחדת ללינקדאין.
לינקדאין הוא כוח שיכול להיות בהישג ידך. אני מקווה שאסטרטגיות אלה יוכלו לעזור לך להפיק את המיטב ממיתוג אישי בלינקדאין.
במידה ואתם מעוניינים באופטימיזציה אישית ובנייה של פרופיל הלינקדאין שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ואשמח לסייע לכם. (פרטים בפרופיל הכותבת)
תמונת כתבה באדיבות inlytics | LinkedIn Analytics Tool on Unsplash
בתום שירותה הצבאי יצאה לטיול הגדול שנה וחצי במזרח. מיד עם חזרתה נרשמה ללימודים באוניברסיטת חיפה שם סיימה לימודי תואר שני במנהל עסקים וניהול משאבי אנוש. לאחר 7 שנים פריות בענף ההיי-טק בחרה לפנות לדרך עצמאית והקימה את HRServices שירות בוטיק למתן יעוץ וסיוע בקרירה, שירות בו היא שמה דגש על תוצאות. בזמנה הפנוי מציירת בצבעי-מים (בעיקר ציפורים), אופה עוגיות לערבי חברות ואוספת ומחדשת חפצי וינטג’. את שירותיה השונים במשאבי אנוש ניתן לשכור בקלות באתר ‘פייבר’.