תקועים בתהליך יצירת קורות החיים שלכם? חשוב לכם קורות חיים באנגלית כתובים בצורה מקצועית? רוצים סיכויים טובים להתקבל למשרה הנבחרת שלכם? קרן רוזינר תכתוב לכם קורות חיים בעברית או אנגלית מקצועיים, מבוססי הישגים בהתאמה אישית לחצו לעוד פרטים

המסלול בדרך לעבודה – עצות מעשיות לכתיבת קורות חיים, איך להתכונן ולהתנהג בראיון עבודה ומשא ומתן על חוזה

מחפשים את האתגר הבא שלכם? שוקלים את הצעדים הבאים שלכם בקריירה? בדיוק סיימתם את הלימודים ותוהים מה עכשיו? בדיוק בשביל זה אני פה.

Contents

עצות לכתיבת קורות חיים

קורות החיים הם אמנם פיסת נייר מוזרה, או מסמך דיגיטלי מוזר בימינו אבל לא הייתם רוצים להעסיק מישהו בלי קורות חיים ולא הייתם רוצים להגיש מועמדות לעבודה או לפתוח עסק בלי להסתכל על קורות החיים שלכם ולחשוב אם יש לכם את כל מה שנדרש כדי להתחיל הרפתקה חדשה.

קראתי המון קורות חיים ואני יכולה להגיד לכם שאופן הצגת קורות החיים לפעמים הרבה יותר חשוב ממה שיש בהם בפועל. לדוגמא, אם נראה קורות חיים רצופי שגיאות הקלדה, ייתכן כי לא נתעמק בכלל בתוכן אלא דעתנו על המועמד תתבסס בצורה מאוד מסוימת עוד לפני שהתעמקנו בתוכן או בידע המקצועי שהוא מביא עמו.

קורות החיים של כל מועמד חייבים להיות 100% נטולים שגיאות לחלוטין ועליהם להיות אסטרטגיים כדי שיוכלו לענות על דרישות התפקיד והמשרה ולהביא אתכם לראיון העבודה ומשם- הכול כבר פתוח בפניכם!

קורות החיים הם הרושם הראשוני שאתם יוצרים בפני כל מעסיק פוטנציאלי ויכולים להגביר את הסיכוי שלכם להגיע לראיון העבודה. הם חייבים להיות פשוטים אבל מפורטים ולכלול את הפרטים הבאים:

פרופיל אישי

פה מדובר בעצם בהקדמה למעסיק הפוטנציאלי מי עומד מולו: מה התכונות המאפיינות של המועמד ומה מאפייני המפתח הקשורים לתפקיד.

לפיכך, השם הוא הדבר הראשון שצריך להופיע בקורות החיים ועליו להיות גם מלווה בתואר מקצועי, למשל “מעצב גרפי”, “מנתח מערכות” או “מחסנאי”. 

השלב השני הוא לציין בבירור את מספר הטלפון, כתובת הדואר האלקטרוני והמיקום הגיאוגרפי במידה ואתם מחפשים משרה באזור המגורים שלכם. במידה ואתם גמישים לכל אזור גיאוגרפי בארץ, הקפידו לא לציין את מקום מגוריכם הנוכחי בקורות החיים. תוכלו לציין במעמד הריאיון הטלפוני או הפרונטלי מהיכן אתם בארץ ואת העובדה שאתם גמישים בנושא מקום המגורים.

השכלה

החלק השני בקורות החיים צריך להיות ההשכלה, בסדר כרונולוגי הפוך. כלומר, תמיד תתחילו עם הקורס\ תואר\הכשרה האחרונה שביצעתם. 

חשוב שתכללו את ההסמכה במלואה, מה המוסדות שלמדתם בהם, ומה ההתמחות. 

במידה ומדובר בתואר עם התמחות מאוד ספציפית, זו תהיה נקודה חשובה מאוד בקורות החיים ולכן הקפידו שהכתיבה תהיה מאוד ברורה כך שלא ניתן יהיה לפספס את ההתמחות בקורות החיים שלכם.

בנוסף לכך, במידה ויש לכם הישגים ראויים לציון כמו למשל סיום בהצטיינות של תואר אקדמי- הכללת אישורים אלה בקורות החיים יכולים להוכיח יכולות גבוהות מאוד ולתפוס את עין המעסיק הפוטנציאלי. למשל: “סיום פרויקט בהצטיינות” , “סיום תואר בהצטיינות יתרה”. 

הפרופיל המקצועי

החלק השלישי במדריך שלנו הוא כתיבת הפרופיל המקצועי שלכם.

הפרופיל המקצועי שלכם חייב להכיל מיומנויות מקצועיות, חוזקות, יכולות וניסיון מקצועי. אף פעם אל תהססו לציין מה אתם יכולים להביא אתכם לתפקיד במידה ותינתן לכם ההזדמנות. החלק הזה בקורות החיים בעצם נותן למעסיק סיכום של ההיסטוריה המקצועית שלכם, מטרות הקריירה שלכם ומה אתם יכולים להביא אתכם לתפקיד. במילים אחרות- למה כדאי למעסיק לזמן דווקא אתכם לראיון ומה ייצא לו מזה?

במידה וקיבלתם אות הצטיינות או פרס הוקרה על פועלכם במהלך כל אחד מן התפקידים שאתם מציינים בקורות החיים, הקפידו לציין זאת בעזרת מטרת הפרס, מה שנכלל בו ומה היה היקפו. למשל : “קבלת אות מהנדס מצטיין לשנת 2020” או “פרס החדשנות הטובה ביותר”

החלק הזה בקורות החיים מעניק סיכום של ההיסטוריה המקצועית שלכם, מטרות הקריירה שלכם ומה אתם מביאים אתכם והוא אמור לשכנע את המעסיק הפוטנציאלי שכדאי לו לקרוא את שאר הקורות החיים שלכם.

לאחר שסיימתם לכתוב את הפרופיל שלכם שמכיל בתוכו פרופיל אישי וגם פרופיל מקצועי נוכל לעבור לחלק הבא בכתיבת קורות החיים המקצועיים שלכם והוא ניסיון העבודה הרלוונטי.

ניסיון העבודה הרלוונטי

התפקיד האחרון שלכם חייב להופיע בהתחלה בציון היכולות הטובות ביותר בתפקיד זה מכיוון שמדובר בשיא הקריירה שלכם וזה החלק שיעניין הרבה יותר את המעסיק הפוטנציאלי. חשוב לציין את התפקיד ביחד עם מועדי העסקה מדויקים (שנה מספיקה… אין צורך לדייק ברמת החודשים), לאחר מכן נגיע לתיאור התפקיד עצמו שיכלול את תיאור המשרה, תחום התפקיד והישגים מקצועיים לאורך התפקיד.

לאחר שדאגתם לכתוב בצורה איכותית ונכונה את הפרופיל האישי והמקצועי שלכם, נגיע לשלבים הבאים שהם תוכנות וכישורי מחשב שאתם מכירים- שימו לב לציין רק תוכנות שרלוונטיות לתחום העיסוק שלכם! כמו כן, סעיף לאחר מכן ציינו שירות צבאי או לאומי במידה וביצעתם כזה. נקודה חשובה היא שבמידה והשירות הצבאי או הלאומי רלוונטי לתחום העיסוק שלכם כיום, דאגו להרחיב עליו במספר מילים. במידה החלק האחרון הוא סעיף השפות שאתם שולטים בהם, אנא ציינו את רמת השליטה שלכם בכל שפה ושימו לב- עדיף לא לציין את סעיף זה מאשר לציין “שליטה חלשה” בשפה מסוימת… 

אז אחרי שכתבנו את קורות החיים המושלמים שלנו הגענו לרגע הנכסף וזימנו אותנו לראיון העבודה!

עצות לראיון עבודה

רק המילים “ראיון עבודה” יכולות להלחיץ ולהפחיד כל מחפש עבודה. איך אנחנו חוקרים את החברה? מה אנחנו אומרים? ויותר חשוב מזה- מה אנחנו לא אומרים? ואיך אנחנו בעצם מתכוננים לראיון?

לפני הראיון עבודה

אז הכול מתחיל ברושם הראשוני. אפשר ליצור רושם ראשוני טוב עוד לפני שאנחנו נכנסים לדלת הריאיון על ידי ביצוע מחקר על החברה שאליה אנחנו פונים ועומדים להתראיין בה. אז הטיפ הראשון הוא חפש מידע על החברה. שפע של מידע זמין באופן מקוון. החל מאתר החברה, דפי הפייסבוק שלה, הטוויטר, האינסטגרם והלינקאדין. תהיו מוכנים עם סיפורים מהחיים המקצועיים שלכם המדגימים את הערכים של החברה, כמו שיתוף פעולה, מנהיגות ועבודת צוות. אתם בעצם מדגימים את העובדה שאכפת לכם מספיק בשביל לעשות את המחקר הזה וכך אתם בעצם יכולים להבדיל את עצמם משאר האנשים שמתראיינים למשרה.

חפשו בעיתונים, במגזינים מקצועיים וכתבי עת מיוחדים כדי לראות אם החברה הייתה בחדשות בעניינים רלוונטיים לאחרונה כדי שתוכלו להוכיח שאתם מכירים את המגמות והפיתוחים האחרונים. 

התנהגות בראיון עבודה

ואיך מתנהגים בראיון עצמו? אולי זה יישמע לכם מצחיק, אבל גם אם אתם מתראיינים בסטארט אפ שבו העובדים מתלבשים במכנס קצר וכפכפים, אתם צריכים להתלבש כמו… ובכן, כמו שאתם נמצאים בראיון עבודה. אתם חייבים להעביר מסר שאתם רציניים ואתם מעוניינים בתפקיד, ואם אתם נכנסים כלאחר יד, או כאילו הלכתם לים, אתם לא מתכוונים להעביר את המסר הזה.

כלל אצבע טוב הוא להתלבש ברמה או שתיים מעל. כלומר- ודאו שהבגדים שלכם מתאימים ונקיים וללא קמטים, ללא כתמים או קרעים. תמיד תגידו לעצמכם- אם סבתא שלכם הייתה מסתכלת על הלבוש ואומרת- אתה נראה כל כך מקצועי- דעו שאתם לבושים בצורה מתאימה!

חייכו וברכו את כל מי שתפגשו בנימוס, החל מפקידת הקבלה בכניסה וכלה במנכ”ל- התנהגותכם עשויה להיות מדווחת למנהל הגיוס, במיוחד אם היא לא הייתה מכבדת.

נקודה חשובה לציון היא שגם אם המראיין שלכם מבצע שיחת טלפון שמפריעה לתהליך, פשוט תמתינו בסבלנות. אם תתלוננו או תכעסו, המשחק יסתיים באותו הרגע. הרבה מן המראיינים ינסו לחוש איך הייתם מתנהגים כאילו הייתם כל היום במשרד.

הכי חשוב- תהיו רציניים! 

לאחר שביצעתם את המחקר שלכם, עיינו בתיאור התפקיד ותחשבו כיצד הכישורים והידע המקצועי שלכם משתלבים עם החובות והדרישות של התפקיד. הכינו דוגמאות מוכנות מההשכלה והניסיון בעבודה שמראות שיש לכם מה שנדרש כדי להצליח. זכיתם בפרסים כלשהם בתחום? השתתפתם בסמינרים או קראתם ספרים שיכולים לעזור לכם להתבלט בעיני המותג או התעשייה?

חשוב במיוחד להסביר כיצד סייעתם למעסיקים וללקוחות הקודמים שלכם כיצד להשיג רווחים ולמשוך לקוחות חדשים. הדגישו את ההישגים שלכם במושגים קונקרטיים ומדידים כמו “גייסתי חמישים לקוחות חדשים בשנה האחרונה והגדלתי את הרווח ב250,000 ₪ ” 

תרשמו לעצמכם נקודות מפתח שברצונכם להעביר כדי שלא תשכחו אותם. 

לפיכך, בין אם אתם עומדים להגיע לראיון עבודה או להתחיל תפקיד חדש, חשוב ליצור רושם ראשוני לאורך זמן! 

מאמנת המנהיגות והפסיכולוגית ונסה פאדג’ אמרה: “לפתח אינטליגנציה רגשית יכול להגביר את היכולות שלכם ליצור רושם רב על פני אחרים”. לפיכך, תנסו להתאים את האנרגיה שלכם לחדר, שימו לב כאשר אחרים מדברים ותראו איך אתם יכולים לתרום לשיחה. במידה ואתם לא יכולים לתרום לשיחה, הימנעו מלהשתתף בה.

עצות למשא ומתן על חוזה

אז אחרי שעברתם את השלבים הרלוונטיים, הגעתם לראיון העבודה ואת כל שלבי המיון- הודיעו לכם שמעוניינים בכם, מגיע השלב של החוזה!

לרוב לפני בתחילת תהליך המיון ישאלו אתכם את ציפיות השכר ומדובר בשלב מאוד קריטי ומכריע- לפעמים יכולים לבחור לא לזמן אתכם במידה וציפיות השכר גבוהות מדי ולפעמים יכולות לקרות סיטואציות בהן יזמנו אתכם לראיון על סמך ציפיות השכר שציינתם בראיון הטלפוני או הפרונטלי שהיו נמוכות ממה שתכננו להעניק לכם בפועל- מה שיכול ליצור סיטואציה שיכולתם להרוויח יותר אבל לא ידעתם זאת כאשר עניתם.

אז העצה הכי חשובה- תהיו בטוחים בעצמכם ותעשו הכנה מראש! אל תיתפסו לא מוכנים לענות על השאלה הזאת, תעשו סקר שוק- כמה מרוויחים עובדים בסטטוס המקצועי שלכם, עם הותק שלכם והניסיון המקצועי שלכם ותוכלו לדעת מה טווח השכר המוצע בעולם התוכן שלכם.

כמו כן, על מנת לשמור על הזמן שלכם ועל הזמן של המראיינים שימו לב שאתם אומרים מספר שתוכלו לעמוד מאחוריו ואתם באמת מוכנים לעבוד בחברה תמורת השכר הזה, על מנת למנוע מצבים לא נעימים של סירוב למשרה בשל ציפיות השכר למרות שידעתם מראש מה טווח השכר המוצע בחברה.

ענו בביטחון על השאלה מה ציפיות השכר שלכם ואל תספרו מדוע מגיע לכם המספר הזה. אל תתנצלו שאתם דורשים את הסכום הזה ואל תצטערו על כך בשום צורה. ענו בצורה ברורה ובטוחה בעצמכם. האמינו לי, במידה ולמראיין תהיה בעיה עם הסכום שציינתם הוא יאמר זאת בפניכם. 

במידה ואתם מקבלים חוזה לעיין בו, עברו על כל הסעיפים בצורה ברורה. במידה ואתם מוכנים להתפשר על השכר לטובת המשרה, אבל לקבל הטבות אחרות- אנא וודאו שהן כתובות בצורה ברורה ומדויקת בחוזה . זכרו- מה שלא כתוב פשוט לא קיים! סגירת כל הקצוות האלה מראש תאפשרנה לכם לעבוד בראש שקט כך שכל הזכויות שלכם מעוגנות בצורה חוזית וחוקית

אני מאחלת לכם המון בהצלחה בתהליך, 

זכרו- הכל שאלה של מיתוג! וכיצד אתם מציגים את עצמכם.

במידה ואתם זקוקים לעזרה בכתיבת קורות חיים או סיוע וליווי מקצועי, אתם מוזמנים להיכנס לקישור האישי שלי ואשמח לסייע לכם.

סיון


תמונות כתבה באדיבות Proxyclick Visitor Management System from Pexels

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.